Nannas Tabbe

Det var en tjej igår som tyckte att jag skulle berätta mer om mig själv här i bloggen, så jag hade tänkt börja med att berätta om min senaste tabbe.

För ett tag sedan så hade jag tänkt åka hem och skuttade glatt på bussen. Busschaffisen var därimot inte lika glad som jag och kastade av mig för att jag tydligen inte hade pengar på mitt jojjokort. Jag var ju tvungen att komma hem så jag sprang iväg till närmaste bank automat och tog ut pengar och sprang tillbaks till nästa buss och var på väg till malmö.

När jag väl var där och skulle betala min tågbiljett upptäckte jag att mitt bank-kort inte var där. Med lätt panik tänkte jag efter var fan jag hade gjort av det och rotade igenom fickor, väska, plånbok men efter ett tag kunde jag bara konstatera att jag hade glömt kortet i automaten. Smidig som man är.

Jag kan ju passa på att berätta att jag trillade ner för trappan i tisdags för att jag helt enkelt glömde att jag gick i trappan och tog ett steg rakt ut i luften.



Kommentarer
Postat av: jjoseeefiin

sv: TACK !

uppskattas verkligen.

Allt bra?

2011-03-06 @ 21:01:36
URL: http://josefinwang.blogg.se/
Postat av: jjoseeefiin

åh skönt !

jo det är bara fint med mig :)

2011-03-06 @ 21:10:15
URL: http://josefinwang.blogg.se/
Postat av: jjoseeefiin

sv: tycker allt ser jättebra ut :)

2011-03-06 @ 21:20:26
URL: http://josefinwang.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hej kära Nanna! Tänkte bara delge dig att din dator (IP-adress?) på något mystiskt vis har kapats av en individ som kallar sig Hämllig Griss.

Så du vet!

2011-03-06 @ 21:25:10
Postat av: se nedan.

Min högt ärade vän! Jag vill bara påpeka min starka skepsis mot det påståendet att det skulle vara din yngre broder vid namn Max som skulle ha så kallat "hackat" din dator.

Min tvivel beror på det faktum att du i skrivande stund befinner dig hemma hos din moder, och mig veterligen bor Max hos din fader.



Med Vänliga Hälsningar

Emilia af Rosander

2011-03-06 @ 21:42:33
Postat av: se ovan. eller nedan. bestämm själv.

Var hälsad Baron Nanna af Linnea von Håkansdotter dr. Geidenmark!

Din talan är framförd och jag respekterar den. Dock skulle jag vilja framföra en undran och den lyder: Spenderar du verkligen mer tid med din käraste yngre broder än vad som är dig nödvändigt?

Jag vill också understryka min underligt suspekta känsla av att vi läser för mycket litteratur med tanke på vårt ytterst korrekta språk. Har du också den känslan månne?



Jag önskar dig en god natts sömn, min käre Baron.

Hälsningar Greve Emilia af Rosander.

2011-03-06 @ 22:22:17
Postat av: som ovan. Eller nedan.

Det är med äkta glädje i mitt hjärta jag tager emot din instämman i mitt något annorlunda påstående.

Jag stöder heljärtat ditt aningen sadistiska tillslag mot din yngre broder då jag själv äger ett av de exemplaren, nämligen en yngre syster. Din metod ska definitivf beprövas i det Rosanderska Palatset inom en snar framtid.



Angående dina tankar om att vi skulle vara de absolut fisförnämaste damerna kan jag inte annat än att instämma. Jag har dock en liten invändan mot gräsmatts-ärendet då det inte finns några gröna gräsmattor i detta frostbitna landet i norr. Men om det skulle existera skulle våra vara de absolut mest grönskande och blomstrande i mannaminne.



Käre Baron, jag gläds innerligt åt vår konversation, men jag är rädd att den nu måste komma till en ände, i alla fall för detta dygnet. Möjligheten finns dock att den återupptas någon gång under morgondagen.



Adjö, min käre Baron.

Greve Emilia af Rosander sänder dig en tanke!

2011-03-06 @ 22:52:28
Postat av: Grefve af Rosander

Ursäkta, min käre Baron, det var inte min egentliga mening att göra dig generad.

Jag har blivit underrättade av din intressanta information och böcker i mängder skall jag till dig ge! Skulle du invända kraftigt mot följande förslag: 3:e Mosebok, Psaltaren, Petrusapokalypsen eller apostlagärningarna?

Jag medtager dem till Universitetet lagom till morgondagen, och du kan läsa dem i godan ro. Dina böcker är mina böcker.



Jag önskar svar snarast, men brådska dock inte min käre Baron!

Din Grefve af Rosander.

2011-03-08 @ 21:20:03
Postat av: Niki

HUR kan man glömma att man går i en trappa MEDAN MAN GÖR DET?

2011-03-08 @ 21:35:19
URL: http://nikiiiiiii.blogg.se/
Postat av: Grefve af Rosander

Hälsa solen, kära Baron, hälsa solen.



Jag önskar dig dessutom en god natts sömn, för det är vad jag tänker unna mig nu. Goder natt.

Från Grefve af Rosander.

2011-03-08 @ 21:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0