Life

Hej hej, tänkte ge er en liten update på hur livet ser ut nu för tiden eftersom jag har varit ganska off ett tag, och det kommer jag antagligen fortsätta vara men jag fick lust att skiva lite, och jag har ju inget bättre för mig just nu så varför inte? :3

Idag är det fredag, och jag mår jättebra. Jag har (dock) lite ångest över alltmöjligt, som skolan, vänner, gymnasiet, framtiden generellt, mig själv och en hel del mycket mer värdsliga saker. Det känns lite som att jag står vid en stig som delar sig i två delar och jag inte vet vilken jag ska välja. Eller egentligen känns det som att jag står vid en väg som delar sig i en biljon olika stigar, om jag ska gå den vägen jag vill som alla andra också kommer gå, eller om jag ska vandra rakt in i skogen och leta mig fram med risken att gå vilse och bli kvar där forever. Kanske går jag samma väg som alla andra, men gör en egen liten trampad gång vid sidan av i gräset?

Beslutsångest på hög nivå och mycket press (check). Fast det är jag lite glad för, för hade mina föräldrar och lärare inte puchat mig som de gör nu och alltid har gjort skulle jag inte ha i närheten så bra betyg som nu.
 Och eftersom det förmodligen inte är någon som läser detta kan jag berätta att pressen ibland rinner över bägaren och just idag var mina ögon stället där vattnet rann över. Jag hade ett matteprov idag och jag började gråta 3 eller 4 gånger för att det stod stilla i huvudet, för att jag inte kan prestera så bra som jag förväntar mig av mig själv och av andra. Det är hemskt, för jag är som en jävla åsna, jag vill och jag vill och jag vill. Envis som jag vet inte vad. 

Nu till lite mer lättsama saker. Som våren till exempel, det är faktist mars nu och jag hörde årets första fågelkvitter, snön är snart borta och jag frös bara ihjäl lite idag när jag var ute och gick i bara ben. Men jag är övertygad om att den är på väg, sån tur är, den är väldgt efterlängtad. Jag är trött på att frysa och ha på mig massa kofor och sånt skräp. Usch och fy på det. 

 

Ps. Jag är så glad att jag har massa värdsliga saker att oroa mig för, det är ett litet fint bevis på att jag inte har något värre att bekymra mig över vilket betyder att allting är precis som det ska.


Peace begins with a smile.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är alltid bäst, gumman, oavsett vilket!

Mammakramar

<3

2011-03-05 @ 06:54:00
URL: http://bifrost-nallevad.blogspot.com/
Postat av: En okänd person antagligen. Som hade gSm.

Du är iallafall awesome på att skriva intressanta inlägg.

<3

2011-03-05 @ 15:27:36
URL: http://hattbarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

sluta nanna du gillar koftor :3 iaf den du fick av mig (a)



+ du är awesome på det mesta<3

2011-03-05 @ 23:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0